“Buurthuis De Kratong is het enige échte buurthuis in Oegstgeest”, vertelt voorzitter Belinda Frederiks enthousi­ast. “De Kratong is het buurthuis van de Buurtvereniging Buitenlust. Iedere dag is er wel iets te doen! Zo is er een handwerkgroep op dinsdagavond en op vrijdagavond kun je klaverjassen. We hebben een knutsel­club voor kinderen en een dansclub op de woensdag. Beroemd is onze jeu des boules competitie in het voorjaar. Wij willen graag een ontmoetingsplek zijn waar mensen elkaar tegen komen voor een gezellig praatje, een luisterend oor. Wij kennen de buurt, en houden met elkaar een oogje in het zeil.” Iedere woensdagmorgen van 10.00 tot 12.00 uur kan je binnen lopen voor een kop koffie en/of een spelletje.

Ieder kwartaal komt er een boekje uit met de geplande activiteiten, ook te vinden op www.sites.google.com/site/buurtverenigingbuitenlust