Golf voor mensen met een beperking.

Dit artikel gaat over golfers met een of andere vorm van beperking.

Nadat iemand is getroffen door een fysieke aandoening, bijvoorbeeld na een CVA [Cerebro Vasculair Accident; een herseninfarct of een hersenbloeding, redactie], een hartinfarct en daardoor wordt beperkt, zie je dat deze mensen binnenshuis blijven en heel veel van hun sociale leven kwijtraken. Ze durven of willen niet meer naar buiten; ze willen of durven geen hulp te vragen aan familie en/of vrienden om ze eens mee te nemen. Ze vinden het lastig om elke keer maar weer te moeten vragen om hulp.

Gelukkig is er nu deze gelegenheid om toch actief deel te nemen aan een belangrijk stuk sociaal leven.

Golf is gezond. Je bent lekker in de buitenlucht. Naar je vermogen loop je een stuk in je eigen tempo. Is ver lopen geen optie, dan beperkt het traject zich tot dat wat mogelijk is.

Bij het maken van een golfswing gebruik je heel veel verschillende spieren. Daar zijn óók spieren bij die je normaal niet gebruikt!

Het mooie is dat je golf in je eentje kunt spelen, maar dat je daarnaast samen met anderen sociaal heel bevredigend bezig kunt zijn. Golf is gezellig!

De activiteit is bedoeld om de mensen met een beperking de kans te bieden hun isolement te doorbreken. Hen in staat te stellen om ondanks hun beperking toch sportief bezig te zijn en hun favoriete spelletje te kunnen spelen. En bovendien binnen een gezellige club op een plezierige manier te werken aan de verbetering of het onderhoud van hun gezondheid.

Ga lekker golfen bij OGC en je krijgt hulp uit alle hoeken van de golfclub. Een speciaal hiervoor opgeleide PRO (professionele golfleraar) en een team buddy’s zijn er om je te helpen bij het leren van de golftechnieken en het verplaatsen door de baan.

Er is een groep vrijwilligers samengesteld, die als “buddy” mee de baan in gaan.

Meer weten:

Oegstgeester Golfclub