Een steunouder is een vrijwilliger die een of twee dagdelen per week een kind opvangt. De ouders hebben daardoor even tijd voor zichzelf. Ouders, die behoefte hebben aan steun, kunnen niet altijd op hun eigen netwerk terugvallen. Daardoor kunnen ze in stressvolle situaties terecht komen. Dat kan een nadelige invloed hebben op de ontwikkeling van een kind en leiden tot het moeten inzetten van zwaardere zorg. Steunouder wil dit voorkomen door steunouders aan deze gezinnen te koppelen.

Heb je een plekje over in je hart, huis en gezin om een ander gezin te ondersteunen? Of ben je die ouder die behoefte heeft aan een steuntje in de rug bij het zorgen voor de kinderen?

In Oegstgeest is Steunouder actief via Kwadraad. We willen graag met je in gesprek over je inzet als vrijwilliger, of over je behoefte aan steun voor jou en je kind(eren).

Chantal van der Sar (steunoudercoördinator)

oegstgeest@steunouder.nl

Website Steunouder