Het Dorpscentrum wil een ontmoetingsplaats zijn voor alle inwoners in Oegstgeest. Joop Verdonk, bestuursvoorzitter:  “Wij verhuren ruimtes voor bijvoorbeeld danslessen en muzieklessen. Ook zijn er geregeld lezingen en bijeenkomsten van vrijwilligersorganisaties. Ruim 70 vrijwilligers houden het dorpscentrum draaiend. Mooi om te zien dat zo veel mensen hun talenten en tijd voor het Dorpscentrum in willen zetten.

We hebben een prachtige keuken waardoor er nog meer mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld gezamenlijke maaltijden. Onze droom is dat heel diverse mensen elkaar kunnen ontmoeten en zich verbinden in ons mooie centrum. Daarmee willen we het ‘sociale hart’ van ons mooie dorp zijn!”

Iedere schooldag is er een Open Dorpsplein in het centrum aan de Lijtweg 9, waar iedereen langs kan komen voor een kop koffie, soep en een broodje gemaakt door de leerlingen van de Leo Kannerschool.

Ook is er maandelijks het Veteranencafé en zijn er de maaltijden van Lekker Anders.  www.dorpscentrumoegstgeest.nl  en https://www.dorpscentrumoegstgeest.nl/activiteiten/